Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2019-04-23 |
タイトル |
|
|
タイトル |
事実を基に、対話的な学びを通して、科学的に探究する力を高める理科授業-中学校「化学変化とイオン」の授業研究から |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Science Teaching to Increase the Ability to Explore Scientifically Through Interactive Learning Based on Facts in Junior High School -Through the Science Lesson Study on "Chemical Change and Ions" of Junior High School- |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
科学的に探究する力 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
対話的な学び |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
中学校理科 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
班交流 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
一人一実験 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
伏屋, 英幸
武藤, 正典
FUSEYA, Hideyuki
MUTOU, Masanori
|
書誌情報 |
中部学院大学・中部学院大学短期大学部教育実践研究
en : Chubu Gakuin University and Chubu Gakuin College Journal on Educational Research and Practice
巻 4,
p. 21-28,
発行日 2018-12
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2424-1105 |